Γιατί είναι καλύτερο το άζωτο στα ελαστικά;

Τα ελαστικά έρχονται αντιμέτωπα καθημερινά με πάρα πολλές σκληρές δοκιμασίες, γι’ αυτό πρέπει ο οδηγός, να τους δίνει τη δέουσα προσοχή και να μην τα αφήνει στην τύχη τους.
 

Τι είναι το άζωτο;

Το άζωτο είναι αποξυγονωμένος ξηρός αέρας. Ο αέρας περιέχει 79% άζωτο. Το αέριο άζωτο, το οποίο θα προτιμάται αντί του αερίου οξυγόνου στο ελαστικό, έχει πολλά οφέλη. Αυτό το αέριο δεν δημιουργεί υγρασία στο ελαστικό όπως ο κανονικός αέρας. Με αυτόν τον τρόπο, δεν υπάρχει διάβρωση στο ελαστικό και στο χείλος. 

Παρέχει εξοικονόμηση καυσίμων;

Μία από τις ερωτήσεις που έχουμε στο μυαλό μας είναι η στάση αυτού του αερίου, που προσφέρει ποιοτική οδήγηση, στο σημείο της εξοικονόμησης καυσίμου. Η διόγκωση των ελαστικών με άζωτο παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών κατά 30-35%. Αυτό το αέριο παρέχει επίσης εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 2%.

Τα πλεονεκτήματα.

Το φούσκωμα με άζωτο επιτρέπει μία φυσική μείωση της πίεσης (χωρίς εξωτερική παρέμβαση) μικρότερη από εκείνη με οξυγόνο.
Επιπλέον, το άζωτο είναι ένα σταθερό αέριο που ανταποκρίνεται περιορισμένα στην αύξηση της θερμοκρασίας που προκαλείται από την αντίσταση κατά την κύλιση. Επιτρέπει την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων, χωρίς να διακυβεύεται η απόδοση του ελαστικού.
Όταν το άζωτο αντικαθιστά το οξυγόνο, τα ελαστικά σας διαρρέουν λιγότερο αέρα και η πίεση των ελαστικών παραμένει υψηλότερη για περισσότερο. Το αέριο άζωτο, το οποίο θα προτιμάται αντί του αερίου οξυγόνου στο ελαστικό, έχει πολλά οφέλη. Αυτό το αέριο δεν δημιουργεί υγρασία στο ελαστικό όπως ο κανονικός αέρας. Με αυτόν τον τρόπο, δεν υπάρχει διάβρωση στο ελαστικό και στο χείλος.

Οι ισοδυναμίες:

Όπως το οξυγόνο, έτσι και το άζωτο είναι ευαίσθητο στις μεταβολές της θερμοκρασίας. Ως εκ τούτου, πρέπει να αυξάνεται λίγο η πίεση των ελαστικών με τον ερχομό του φθινοπώρου.
Όπως το οξυγόνο (με κόκκινο), έτσι και το άζωτο (με μπλε) διαφεύγει από το ελαστικό, αλλά λιγότερο γρήγορα.
photo nitrogen 2
Ακόμη κι αν το φούσκωμα με άζωτο διατηρεί τις εσωτερικές συνιστώσες της διάβρωσης (το άζωτο δεν αντέχει την υγρασία, σε αντίθεση με το οξυγόνο), δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το οξυγόνο συνεχίζει να εισχωρεί στο ελαστικό απ’ έξω, λόγω της ατμοσφαιρικής πίεσης, επομένως εξακολουθεί να παρατηρείται ένα φαινόμενο περιορισμένης διάβρωσης

Τα μειονεκτήματα:

Το φούσκωμα με άζωτο αντιστοιχεί σε κόστος, σε σύγκριση με τον δωρεάν παρεχόμενο ατμοσφαιρικό αέρα (περίπου €30).


Μερικές φορές είναι δύσκολο να βρούμε καθαρό άζωτο, μόνο σε εξειδικευμένα καταστήματα ελαστικών. Σε περίπτωση απώλειας αέρα μπορούμε να προσθέσουμε απλό αέρα από κάποιο πρατήριο.

Επιθεώρηση ελαστικών:

Δυστυχώς, υπάρχουν πολλές άλλες πιθανές αιτίες για διαρροές αέρα (διεπαφή ελαστικών / τροχών, βαλβίδα, διεπαφή βαλβίδας / τροχού και τροχός). Επομένως, δεν υπάρχει εγγύηση ότι η πίεση των ελαστικών θα διατηρηθεί με αέρα ή άζωτο. Η πίεση των ελαστικών και η γενική κατάσταση των ελαστικών πρέπει να ελέγχονται συχνά.


Φυσικά, η απόφαση θα ληφθεί από τον ίδιο τον οδηγό!

-Αυξημένη ασφάλεια οδήγησης
-Καλύτερη πρόσφυση τροχού
-Σταθεροποίηση πίεσης ελαστικών
-Παρέχει εξοικονόμηση καυσίμων
-Μακράς διαρκείας

Σχετικά Άρθρα